
Teraz mamy Google Ads!
Dawniej, gdy chcieliśmy dotrzeć do potencjalnych klientów, musieliśmy zapłacić za czas antenowy lub powierzchnię reklamową. Pomimo tego, że chcieliśmy dotrzeć tylko do zainteresowanych naszym produktem osób, musieliśmy zapłacić za dostęp do wszystkich słuchaczy czy czytelników konkretnego medium. Nie było to zbyt ekonomiczne. Na szczęście takie marnotrawstwo pieniędzy to już przeszłość.
Czym tak właściwie jest Google Ads? To system łączący struktury Google, reklamodawców (czyli naszą firmę) i internautów. Umożliwia on tworzenie, kupowanie i publikowanie reklam w samej wyszukiwarce, lub w przeznaczonych do tego miejscach na konkretnych witrynach (podłączonych do Sieci Reklamowej Google). I co najbardziej innowacyjne, system ten pozwala na pokazywanie stworzonych reklam tylko konkretnym, potencjalnie zainteresowanym użytkownikom internetu.
Jakie są najważniejsze typy kampanii Google Ads?
- Sieć wyszukiwania Google, czyli search – Twoje linki sponsorowane w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej na świecie! Reklama pojawi się tylko wtedy, gdy użytkownik wyszukuje coś bezpośrednio związanego z Twoją firmą. Nie daj się wyprzedzić, bądź pierwszym wynikiem wyszukiwania!
- Sieć reklamowa Google, czyli display – Twoje reklamy, które mogą wyświetlić się na milionach stron podłączonych do największej sieci tego typu na świecie! Reklamy te, mogą być w formie grafik lub animacji. Wszystko dostosowane do miejsca, w którym Twój komunikat ma się pokazać.
- Zakupy Google, czyli kampania produktowa – Twój produkt, ze zdjęciem poglądowym i ceną już w wyszukiwarce! Gdy potencjalny klient go poszukuje, może zapoznać się z Twoją ofertą jeszcze zanim wejdzie na witrynę konkurencji!
- Google Ads w YouTube, czyli wideo – materiały wideo to obecnie najbardziej angażujący klienta rodzaj przekazu reklamowego. Wykorzystaj to! Reklamy na YouTube wyświetlają się przed lub w trakcie filmów oglądanych przez użytkowników. To miejsce na Twoją reklamę, która od początku do końca przyciągnie uwagę widza.






Linki sponsorowane Google AdWords
Linki sponsorowane to element kampanii search. Specjalne linki-reklamy wyświetlają się nad wynikami naturalnymi, bądź z prawej strony wyników wyszukiwania. Reklamy te nie wpływają na kolejność naturalnych wyników wyszukiwania i zawsze są od nich wyraźnie oddzielone.
Linki sponsorowane kierują bezpośrednio do serwisu, do konkretnych podstron lub do przygotowanych dla kampanii specjalnych stron, tzw. landing pages. Pozycja linków sponsorowanych w wynikach zależy głównie od zadeklarowanej stawki za kliknięcie i współczynnika jakości witryny dla danej fraz.
Zalety linków sponsorowanych
- Pełna kontrola nad budżetem reklamowym — nie przekroczysz kwoty, którą zdecydujesz się przeznaczyć na kampanię.
- Natychmiastowe uruchomienie — reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania od razu po uruchomieniu kampanii.
- Natychmiastowe efekty — linki sponsorowane pozwalają zwiększyć ruch na stronie już w ciągu kilku godzin od rozpoczęcia działań.
- Płatność za efekty — przy modelu PPC (ang. Pay Per Click) płacisz tylko za kliknięcie w reklamę (niezależnie od liczby wyświetleń) w ramach ustalonego budżetu.
- Precyzyjne targetowanie — docierasz do konkretnych klientów, ponieważ kampanie PPC zorientowane są jedynie na sprecyzowane pytania. Reklamy wyświetlają się ściśle określonej grupie docelowej, a nawet w konkretnym regionie — możesz ustawić wyświetlanie na województwo lub miasto.
- Możliwość optymalizacji — kampanie linków sponsorowanych to bardzo elastyczna forma reklamy. Możesz zmienić grupę docelową lub słowa kluczowe w dowolnym momencie trwania kampanii.
- Szeroki zasięg — reklamy mogą być emitowane poza wyszukiwarką Google, na stronach z zawartością odpowiadającą zdefiniowanym słowom kluczowym.
Budżet, koszty i PPC
Często we wstępnych rozmowach związanych z kampaniami Google Ads padają pytanie w stylu, „Jak się to rozlicza?”, „Jaki jest minimalny budżet?” lub „Co to jest to całe PPC?”. Dlatego przychodzimy z pomocą już teraz! Kampanie w ekosystemie Ads rozliczane są w systemie PPC (Pay-per-click). Oznacza to, że reklamodawca płaci jedynie za te reklamy, z którymi internauta wejdzie w interakcje. To świetne rozwiązanie sprawiające, że nie płacimy za te nietrafione, źle dobrane reklamy, a jedynie za te skuteczne, które przyniosły wyczekiwane kliknięcia!
Jaki jest minimalny budżet? Tak naprawdę go nie ma! Jednak możliwe, że w wyjątkowo popularnych tematach, zbyt małe kwoty nie przyniosą oczekiwanego skutku. Sprawdzimy dla Ciebie sytuacje i powiemy, jak się sprawy mają! To sprawa dosyć złożona zależna od branży, aktywności konkurencji i popularności fraz. Im więcej firm chce wyświetlić się przy konkretnych frazach, tym wyższa będzie cena za jedno kliknięcie i minimalny budżet. Minimalny budżet ustala się tak by kampania reklamowa, przyniosła oczekiwany skutek. Zbyt niskie kwoty sprawią, że nasze reklamy będą pojawiały się zbyt rzadko, by mogły skutecznie przyciągnąć uwagę internautów. Skontaktuj się z nami, a ustalimy, jaki jest minimalny budżet dla Twojej kampanii.
Oprócz minimalnego budżetu ustala się również budżet na pokrycie 100% zapytań. Dzięki niemu mamy pewność, że nasza reklama pokaże się w każdym wyszukiwaniu spełniającym ustalone przez nas warunki.
Napisz do nas!
Formularz kontaktowy
Nasze usługi komplementarne do Reklam Google Ads



Analityka internetowa



Content marketing


