Bądź wyżej niż Twoja konkurencja Panel Klienta Wycena SEO
ikona link buildingu

Gdy zaczniecie rozglądać się za usługami SEO dla waszej firmy natkniecie się zapewne na sporo pojęć, z którymi nie mieliście wcześniej do czynienia. Wszystkie je staramy się wytłumaczyć jeśli nie za pomocą maila czy spotkania to dzięki wpisom takim jak ten. Dzisiaj zajmiemy się zagadnieniem równie enigmatycznym dla ludzi z zewnątrz co kluczowym dla specjalistów SEO. Mowa o link buildingu!

Czym jest link?

Linki widujemy codziennie, oczywiście o ile codziennie zaglądamy do internetu. Link czyli inaczej hiperłącze to element mający na celu ułatwienie nawigacji nie tylko w internecie ale również między np. dokumentami. Konkretne linki przekierowują nas w konkretne miejsce dzięki czemu nie musimy po omacku wyszukiwać interesujących nas treści. Rodzajów linków, zależnie od ich przeznaczenia i roli jest całe mnóstwo dlatego krótko przedstawiamy Wam najważniejsze z nich.

Typy linków

  • Linki zewnętrzne - czyli linki, które prowadzą nas poza stronę internetową na której obecnie jesteśmy.
  • Linki wewnętrzne - przenoszą nas pomiędzy podstronami tej samej witryny.
  • Linki dofollow - teraz docieramy do materii istotnej jedynie dla specjalistów SEO. Atrybut “dofollow” dla przeglądarki oznacza, że konkretne źródło linków jest bardzo wartościowe co jest niejako rekomendacją dla strony, do której link odsyła. Atrybut ten osadzony jest w kodzie HTML dlatego dla przeciętnego użytkownika internetu jest właściwie bez znaczenia.
  • Linki nofollow - są przeciwieństwem wspomnianego wyżej “dofollow” taki link nie potwierdza wysokiej jakości źródła. Daje do zrozumienia, że nie jest na tyle istotny by strona, na której jest on umieszczony, dzieliła się swoją mocą odsyłającą. Mogłoby się wydawać, że takie linki dla działań SEO są bezwartościowe jednak nie jest to sprawa do końca rozstrzygnięta. Budowanie bazy linków nofollow dla naszej witryny może zwiększyć zaufanie algorytmów sprawdzających, czy nasza strona nadaje się do zajęcia wyższych pozycji w wyszukiwarce. Dlatego nie warto całkowicie ich ignorować.
//wysokapozycja.pl/wp-content/uploads/2019/08/link-building-2.png
Ikona link buildingu

Czym są linki zwrotne i dlaczego są ważne?

Linki zwrotne, zwane też backlinkami to po prostu linki kierujące z innej witryny na naszą. Jest to jeden z najważniejszych czynników wpływających na ranking Google. Duża liczba i wysoka jakość takich linków pokazuje, algorytmom, że na naszej stronie można znaleźć wartościowe treści. Jednak nie można popaść w przesadę. Struktura naszej bazy backlinków powinna być jak najbardziej naturalna ponieważ właśnie takie podejście daje najlepsze rezultaty. Dodatkowo rozprowadzenie i zarządzanie linkami nie może być zautomatyzowane, ponieważ jest to niezgodne z regulaminem samego Google'a.

Rodzaje backlinków

Link graficzny - tutaj odnośnik przeniesie nas na zalinkową stronę po kliknięciu w grafikę. Ma to swoje plusy w postaci możliwości uzupełnienia grafiki o parametr nazywany “tekst alternatywny”. Możemy w nim umieścić słowa kluczowe, które w tekście brzmiałby wyjątkowo nienaturalnie.

Anchor text - czyli link zakotwiczony w tekście, w który użytkownik musi kliknąć by przenieść siępod określony adres. Mogą również prowadzić do konkretnych podstron takich jak np. usługi (w gotowej stronie osadzić link do usług wysokiej pozycji).

Rodzaj anchorów:

  • Exact match - dokładne dopasowanie frazy kluczowej związanej z linkiem. Prawidłowe korzystanie z tej metody wymaga dużego doświadczenia zarówno w kwestii SEO jak i językowych tak by fraza nie psuła zdania, i nie sprawiała, że będzie ono brzmiało nienaturalnie.
  • Partial match - fraza jest naturalnie odmieniona lub rozbudowana tak by brzmiała dobrze w obrębie tekstu. Rozwiązanie to jest prostsze w egzekwowaniu i zgodne z wytycznymi.
  • Zero match - anchor nie zawiera żadnej części poszukiwanej przez nas frazy. Jest to bezpieczny sposób na osadzanie linków nawet gdy tekst temu nie sprzyja.
  • Adres url - anchor jest po prostu linkiem do strony. Najprostszy i najbardziej naturalny dla użytkowników sposób linkowania.
  • Linki brandowane - anchorem jest tutaj nazwa naszej witryny, sklepu lub marki.

Jak sprawdzić czy link, który chcemy pozyskać przyniosą oczekiwany efekt?

Oficjalne pochodzące od Googla informacje o mocy linków są niestety nieznane. Możemy się opierać jedynie na zewnętrznych narzędziach takich jak Trust Flow czy Domain Authority. Są one przydatne jednak mają pewne wady. Między innymi można w nich sztucznie zwiększyć moc witryny metodami, które samo Google penalizuje. Oznacza to, że strona osiągająca bardzo dobre wyniki w narzędziach w praktyce posiada znacznie niższą moc SEO.

Jakie są zawsze aktualne wskaźniki mocy strony, z której chcemy pozyskać link?

  • Widoczność - jeśli sam Google chętnie pokazuje stronę wyszukiwarce świadczy to o tym, że uważa dany portal za wartościowy.
  • Ruch - Google ceni strony z dużym ruchem ponieważ uznaje, że skoro tyle osób je odwiedza to muszą być one wartościowe.
  • Profil linków - jeśli strona posiada mocne backlink to korzystamy na tym również my i nasze linki. Wtedy strona, na której osadzamy link jest pośrednikiem między nami, a stronami, które przekazują część swojej mocy dalej.

Link building jest niezbędny gdy chcemy by nasza strona uzyskiwała dobre w wyniki wyszukiwarce. Jest to jednak zagadnienia szalenie specjalistyczne, a próba budowania bazy linków na własną rękę może skończyć się na osłabieniu zaufania naszej strony w oczach algorytmów Google. Dlatego lepiej zostawić to zadanie specjalistom, do których, nieskromnie mówiąc, się zaliczamy!

Napisz do nas i zamów bezpłatną wycenę!

Napisz do nas!

Wycenimy za darmo

Wyceny pozycjonowania dokonujemy bezpłatnie

Doradzimy

Jeśli wyrazisz taką chęć, doradzimy Ci jakie frazy są dla Ciebie najodpowiedniejsze

Dajemy Ci pełną kontrolę

Będziesz mógł na bieżąco oglądać owoc naszych prac i kontrolować swoje wydatki, dzięki specjalnie przygotowanemu panelowi klienta

Formularz kontaktowy





Nasze usługi komplementarne do link buildingu

ikona do pozycjonowania z lornetką

Pozycjonowanie stron

Poprawimy widoczność Twojej firmy i zwiększymy ruch na stronie internetowej.
ikona do pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne

Prowadzisz lokalną firmę? Pomożemy Ci dotrzeć do potencjalnych Klientów!
ikona z ołówkiem i papierem

Content marketing

Stworzymy dla Ciebie wysokiej jakości treści, które przyciągną klientów na Twoją witrynę!
ikona do artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane

Dzięki ciekawym artykułom sponsorowanym, poszerzysz swoje horyzonty w sieci.
Ikona do monitoringu fraz kluczoowych

Monitoring pozycji fraz kluczowych

Dzięki współpracy z nami, osiągniesz lepsze wyniki i pozycję w Google.