
Czym jest content marketing?
Content marketing to inaczej marketing treści. Jest to rodzaj e-marketingu, który opiera się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści. Czym są wartościowe treści? To komunikaty atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika - ciekawe, przydatne i wzbudzające emocje. Kluczem do stworzenia wartościowych treści jest wyznaczenie grupy odbiorców i odpowiednie spersonalizowanie komunikatu.
Na czym opiera się content marketing?
Kiedy mamy wyznaczoną grupę odbiorców, możemy przystąpić do tworzenia treści. Content marketing opiera się na chwytliwych hasłach reklamowych, trafiających do danej społeczności oraz sloganach, które potencjalnie przyciągną ich uwagę. Marketing treści wykorzystuje znajomość rynku, branży i preferencji odbiorców. Dzięki temu pozwala na tworzenie komunikatów budujących relację i zaangażowanie. Treści skłaniają do interakcji poprzez wywołanie zainteresowania oraz nierzadko skrajnych emocji.






Co daje content marketing?
Content marketing jest narzędziem, które znacznie wpływa na SEO i pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, co w efekcie generuje ruch w witrynie i doprowadza do zwiększenia zainteresowania produktem lub usługą. Do innych atutów content marketingu należy to, że dzięki niemu możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów i tworzenie grona zaangażowanych w życie firmy, aktywnych użytkowników, którzy gromadzą się wokół oferowanych treści. Dzięki content marketingowi można zbudować z Klientami relacje oparte na zaufaniu i lojalności.
Forma + treść
Choć merytoryczna wartość treści jest bardzo ważna np. pod kątem SEO, to równie istotną rolę odgrywa forma komunikatu. Odpowiednio przygotowana wizualnie treść skłania do udostępniania, rozprzestrzeniania i rekomendowania jej innym użytkownikom. Z kolei spójne wizualnie formy są elementem wizerunku i pozwalają na stworzenie w świadomości użytkownika tożsamości marki. Content marketing wykorzystuje takie formy jak: artykuły, wpisy na blogu, posty w social mediach, newslettery i materiały audiowizualne - zdjęcia, filmy, wykresy, grafiki i infografiki.
Content marketing to podstawowy element skutecznej kampanii e-marketingowej. Pozwala na budowanie pozytywnych skojarzeń wokół marki, co skutkuje większym zaufaniem Klientów. Umiejętna dystrybucja treści content marketingowych pozwala na osiąganie coraz lepszych rezultatów sprzedażowych.
Napisz do nas!
Formularz kontaktowy
Nasze usługi komplementarne do content marketingu


