
B2C, czyli Business to Consumer
B2C to najprościej rzecz ujmując, relacje pomiędzy firmą a klientem, polegające na sprzedaży produktów lub usług indywidualnym klientom. W tym modelu działania nastawione są na konsumenta i jego dobra. Charakterystyczny jest krótki czas sprzedażowy - konsument szybko podejmuje decyzje o zakupie, kierując się emocjami i posiadając ograniczone informacje o produkcie. Sposobami wspierającymi sprzedaż są programy lojalnościowe, loterie, konkursy.
W przypadku B2C sprzedaż dotyczy takich kanałów jak:
- sklepy internetowe,
- aukcje internetowe,
- komisy internetowe,
- sprzedaż w formie detalicznej: bilety, noclegi, itp.
Portale B2C stworzone są w celach handlowych - przyjmowanie zamówień od potencjalnych klientów jest tam numerem jeden!
Sektor B2C i klient indywidualny
Sektor B2C to praca bezpośrednio z klientem, zwykle indywidualnym, detalicznym. Najważniejszym celem poza pozyskaniem nowych klientów i sprzedażą, jest tworzenie trwałych relacji z obecnymi klientami. Duże znaczenie ma także pozyskanie zainteresowanych za pomocą strony internetowej, zagwarantowanie użytkownikowi przyjaznego interfejsu oraz stworzenie wirtualnej rzeczywistości.
Sposoby pozyskiwania klientów w B2C to m.in. marketing w wyszukiwarkach, reklamy w social mediach - na Facebooku i Instagramie, SEO, e-mail marketing. Oprócz reklam, można zaproponować event czy konferencję wprowadzającą produkt lub rozwiązanie na rynek.






Więcej o B2C
B2C obejmuje:
- przygotowanie ofert,
- przygotowanie zamówień,
- potwierdzenie zamówień,
- płatność,
- realizację transakcji,
- wystawienie potrzebnych dokumentów,
- marketing.
W celu zrealizowania powyższych zadań, należy stworzyć taki katalog firmy, aby klient był zainteresowany kupnem. Ważne jest również profesjonalne opisanie każdego produktu.
Napisz do nas!
Formularz kontaktowy
Nasze usługi komplementarne do prowadzenia firmy Business to Consumer



Prowadzisz swoją działalność w oparciu o B2B



Działalność e-commerce



Content marketing


