Bądź wyżej niż Twoja konkurencja Wycena SEO
ikona z ołówkiem i kartką

Artykuł sponsorowany to jedna ze współczesnych form reklamy

Artykuł sponsorowany opiera się na marketingu treści, czyli dostarczaniu materiałów tekstowych wysokiej jakości, celem wzbudzenia zainteresowania potencjalnego klienta opisywanym produktem bądź usługą.

Artykuły sponsorowane dostarczają wartościowych treści, które rozszerzają komunikat o coś więcej niż sprzedaż produktu. Można powiedzieć, że artykuł sponsorowany polega na stworzeniu subtelnej reklamy, umiejętnie wkomponowanej w merytoryczną treść. Tego typu reklamę cechuje brak nachalności i bezpośredniego namawiania do zakupu. Prezentacja produktu lub usługi jest zgrabnie wpleciona w merytoryczną treść. Artykuły sponsorowane dają szansę na szersze zaprezentowanie filozofii marki oraz wartości, które wyznaje. Często pomagają także w budowaniu autorytetu firmy w danej branży.

Artykuł sponsorowany = kryptoreklama?

Według aktualnych regulacji prawnych, wszystkie artykuły sponsorowane powinny być specjalnie wyróżnione na tle pozostałych treści. Nie znaczy to jednak, że są one pomijane i uznawane za czytelników za niegodne uwagi. Zazwyczaj jest wręcz odwrotnie - tytuły przyciągają uwagę, a tematy są dużo bardziej interesujące. Artykuły sponsorowane są często pisane przez osoby z branży, które znają potrzeby klientów lub specjalistów z agencji reklamowych, którzy doskonale orientują się w trendach i technikach, które przyciągają potencjalnego klienta.

ikona do artykułów sponsorowanych
ikona do artykułów sponsorowanych

Artykuł sponsorowany vs. reklama wizualna

Artykuł sponsorowany to świetna alternatywa dla reklam banerowych. Komunikaty obrazkowe są coraz częściej blokowane przez stworzone do tego programy, co czyni tę formę reklamy dużo mniej skuteczną. Ponadto, reklama banerowa niektórych usług jest trudna ze względu na specyfikę branży. Warto pamiętać też o tym, że artykuły sponsorowane przeznaczone są dla osób, które najpierw poszukują informacji czy też inspiracji, a dopiero w drugiej kolejności produktu.

Sprzedaż + SEO + wizerunek

Celem każdej reklamy jest zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi. Zadaniem artykułu sponsorowanego jest natomiast wygenerowanie ruchu na stronie, co w konsekwencji doprowadzi do wzrostu sprzedaży. Dzięki temu, że artykuły zawierają słowa kluczowe i linki sponsorowane do strony, stanowią także dodatkową formę pozycjonowania. Są elementem kampanii wizerunkowej - poszerzają horyzonty marki w świadomości użytkowników oraz budują wizerunek oraz rozpoznawalność. Wypadają wiarygodnie, ponieważ opisują dany problem lub sytuację, a następnie proponują na nie konkretne rozwiązanie. Nawiązują do aktualnych trendów, tematów na czasie i przedstawiają je w przejrzystej formie z pomocą chwytliwych haseł.

Celem artykułu sponsorowanego jest wytworzenie u czytelnika potrzeby kupna danej rzeczy lub skorzystania ze wspomnianej usługi oraz zachęcenie do odwiedzenia strony. Jego zaletą jest natomiast to, że odpowiada wprost na potrzeby, frazy i wyniki wyszukiwania internautów.

Potrzebujesz profesjonalny artykuł sponsorowany?
Skontaktuj się z nami!

Napisz do nas!

Wycenimy za darmo

Wyceny pozycjonowania dokonujemy bezpłatnie

Doradzimy

Jeśli wyrazisz taką chęć, doradzimy Ci jakie frazy są dla Ciebie najodpowiedniejsze

Dajemy Ci pełną kontrolę

Będziesz mógł na bieżąco oglądać owoc naszych prac i kontrolować swoje wydatki, dzięki specjalnie przygotowanemu panelowi klienta

Formularz kontaktowy